Vilkår & Betingelser

Sist oppdatert: 2. desember 2025
Versjon: v1.1

Disse vilkårene gjelder for alle kjøp, reservasjoner, arrangementer og besøk hos HENRYS AS. Ved å bruke våre tjenester eller besøke vårt utested, aksepterer du disse vilkårene.


1. Selger

HENRYS AS
Organisasjonsnummer: 928 548 783
Adresse: Kjøpmannsgata 14, 7900 Rørvik
E-post: kundeservice@northgruppen.no
Telefon: 74 39 31 00


2. Pris og betaling

  • Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva).
  • Vi forbeholder oss retten til prisendringer.
  • Betalingsmåter: Kort, Vipps, kontant i baren.
  • Ved bordreservasjon eller arrangement kan vi kreve depositum.

3. Reservasjoner og avbestilling

  • Bordreservasjoner må bekreftes via e-post eller telefon.
  • Avbestilling senest 24 timer før.
  • Ved uteblivelse kan depositum ikke refunderes.

4. Husregler og skjenkeloven

Vi følger norsk alkohollovgivning (skjenkeloven) og har egne regler for trygghet og trivsel:

  • Aldersgrense: 20 år. Er du under 25, vis legitimasjon.
  • Garderobeplikt: Jakke skal leveres til vakt og du får nummerlapp.
  • Sjekk av vesker: Det er ikke lov å ta med drikke inn på HENRYS.
  • Sjekk av snusesker: Det er ikke lov å ta med rusmidler inn på HENRYS.
  • Baren stenger: Kl. 02:00.
  • Nulltoleranse for vold og bråk: Slåssing, bråk, fyll, håndbakk eller annen aggressiv atferd = umiddelbar bortvisning.
  • Rasisme og diskriminering: Rasistiske utsagn mot gjester eller vakter gir utestengelse i 6–12 måneder.

Konsekvenser ved brudd:

  • Umiddelbar bortvisning uten diskusjon.
  • Ved gjentatte eller alvorlige brudd: langvarig utestengelse.

5. Angrerett og refusjon

  • Angrerett gjelder ikke for servering og arrangementer som er levert.
  • Billetter til arrangementer refunderes kun ved avlysning fra vår side.

6. Personopplysninger

Vi behandler personopplysninger i henhold til våre vilkår. .


7. Ansvarsbegrensning og force majeure

Vi er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse dersom dette skyldes forhold utenfor vår kontroll, som:

  • Streik, lockout, boikott
  • Naturkatastrofer
  • Krig, pandemi
  • Offentlige inngrep
  • Svikt i leverandørkjede

8. Tvister og lovvalg

  • Norsk lov gjelder.
  • Tvister søkes løst i minnelighet.
  • Klager kan rettes til Forbrukerrådet (www.forbrukerradet.no).